Роксолана Жаркова — українська письменниця, есеїстка, літературознавиця, дослідниця жіночого письма. Учасниця, фіналістка та переможниця багатьох всеукраїнських та міжнародних літературно-мистецьких конкурсів. Лауреатка кількох літературних премій. Учасниця творчих та дослідницьких проєктів у Польщі, Словаччині, Латвії та Швеції. Тексти Жаркової перекладено польською, словацькою, хорватською, французькою, англійською, латиською.

Народилася 29 жовтня 1989 року на Львівщині. Випускниця філологічного факультету (2011), аспірантка кафедри теорії літератури та порівняльного літературознавства (2011—2014 рр.) Львівського національного університету імені Івана Франка. У 2014 році захистила кандидатську дисертацію. Викладала у Львівському національному університеті імені Івана Франка.

Займається культурними студіями, літературною творчістю та літературною освітою, проєктною діяльністю. Членкиня журі кількох літературних конкурсів, зокрема, Всеукраїнського конкурсу рукописів прози на кращу книгу року «Крилатий Лев» та Всеукраїнського літературного конкурсу малої прози імені Івана Чендея.

Дебютна повість Роксолани Жаркової «Нуль цілих, нуль десятих» перемогла у V Всеукраїнському літературному конкурсі імені Григора Тютюнника, увійшла у перелік найкращих книжок, виданих в Україні у 2021 році (за версією Українського ПЕН-клубу). У 2023 році надруковано збірку оповідань, новел й образків «Біжи, Еврідіко!», 2024 року побачила світ повість «Ножиці, папір». 

Твори Роксолани публікувалися у численних українських та закордонних виданнях. Аналітичні статті, літературознавчі рецензії Жаркової можна прочитати на онлайн-ресурсах: «Повага», «Посестри», «Дівочемедіа», «Буквоїд», «Читай.юа», «Збруч», «Постімпреза», «Тиктор», «Річ», «Барабука» та інших. Роксолана є авторкою двох монографій, навчального посібника та есеїв у декількох літературно-критичних альманахах.

Галузь наукових зацікавлень Роксолани Жаркової: теорія літератури і компаративістика, феміністична і постколоніальна критика, гендерні і культурні студії, психоаналіз, літературна освіта, психологія творчості, дитяча література, проблематика читання у соціокультурному вимірі.

Нині вивчає травматичні досвіди жінок у художніх текстах, порушує питання, пов'язані з війною, травмами, міграцією, біженцями, аналізує проблему кордонів у літературі та мистецтві.