Легенда про Кия, Щека і Хорива: докладний план

План до легенди «Три брати — Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» допомагає структурувати розуміння давньої історії заснування Києва та запам'ятати послідовність ключових подій.

Короткий план легенди

Цей варіант плану виділяє основні віхи сюжету:
  • Три брати й сестра: Кий, Щек, Хорив і Либідь
  • Заснування Києва
  • Похід Кия до Царгорода
  • Києвець на Дунаї
  • Князювання на землях полян
  • Звичаї слов'янських племен

Детальний план послідовності подій

Розширений варіант плану дає змогу глибше зрозуміти розвиток сюжету:
  • Життя полян окремими родами
  • Брати Кий, Щек і Хорив та їхня сестра Либідь
  • Поселення братів на різних горах
  • Заснування Києва
  • Ліс і полювання навколо міста
  • Легенда про Кия-перевізника
  • Похід до Царгорода
  • Києвець на Дунаї
  • Смерть братів і сестри
  • Поділ слов'янських земель між племенами
  • Звичаї та обряди різних племен

Сюжетний ланцюжок

Сюжетний ланцюжок показує логічний розвиток подій від появи братів до формування племінних традицій:
  • Поляни та їхні родові поселення
  • Три брати та їх сестра
  • Заснування міста на честь Кия
  • Київ оточений лісами й багатий на дичину
  • Поляни — мудрі та тямущі люди
  • Кий-перевізник
  • Похід Кия до Царгорода
  • Зустріч із грецьким імператором
  • Збудований Києм городок на Дунаї (Києвець)
  • Перешкоди з боку місцевих племен
  • Повернення Кия до Києва
  • Смерть братів та їх сестри в Києві
  • Спадкоємці та князювання полян
  • Князівства інших племен
  • Звичаї та обряди племен

Ключові моменти легенди

Легенда з «Повісті минулих літ» розповідає про заснування Києва трьома братами-князями. Кий був найстаршим і мудрим правителем, ім'я якого дало назву майбутній столиці. Щек і Хорив разом із сестрою Либіддю заснували поселення на горах, що пізніше отримали їхні імена.
Похід Кия до Царгорода (Константинополя) показує міжнародні зв'язки давніх слов'ян. Грецький імператор вшанував Кия, що підкреслює його високий статус. Спроба заснувати Києвець на Дунаї завершилася невдачею через опір місцевих племен, але це свідчить про амбіції київського князя.
Легенда також згадує суперечку про Кия-перевізника, спростовуючи версію, що він був простим перевізником через Дніпро. Літописець наполягає на князівському походженні Кия, підкреслюючи його походи та дипломатичні зв'язки.

Коментарі